Veelbelovend, maar zo verwarrend

Ria Verreyt 13 januari 2022
Ik begon met hoge verwachtingen aan het lezen van dit boek. Mooie kaft, verwerken van een bekend gedicht in het begin, korte hoofdstukken een vernieuwde visie = inzetten van een forensische dierenarts. Mooie omgevingsbeschrijving.
Maar dan begint het wat verkeerd te lopen. De auteur verwerkt zoveel verschillende personages in zijn boek, hij springt zonder structuur van heden naar verleden, laat het na om personages voldoende diepgang te geven. Hij bouwt een spanningsboog op, maar laat die dan los omdat hij even een zijpad inslaat. Hij betrekt heel wat nevengebeurtenissen in het verhaal waardoor je echt de rode draad kwijtgeraakt.
Het gegeven : de moord op zestien paarden is zeker origineel, maar het verliest zijn waarde omdat de schrijver te veel wil meedelen en het echte verhaal uit het oog verliest.
Aan de schrijfstijl merk je dat de auteur zeker potentie heeft, maar hij had zich net iets meer moeten laten bijsturen. Ik hoop dat hij dit in de toekomst meer het hoofdthema volgt, en mogelijk wordt hij dan een graag gelezen schrijver.

Meer recensies van Ria Verreyt