spannend, pakkend

Ria Verreyt 01 december 2021
Op het eerste zicht worden willekeurige personen op een gruwelijke wijze vermoord. Er lijkt geen verband tussen de slachtoffers. Een vrouwelijke regisseur (die deel uitmaakt van een op het eerste gezicht wat bizar samengesteld team) en een illusionist gaan samen opzoek naar het verband en de dader(s).
Ik werd gepakt door de opbouw, het beter leren kennen van de personages, de terugkeer naar het verleden wat in de verhaal voor mij logisch was. Je herkende het personage in de flashbacks, hoewel het nooit uitgesproken wordt over wie het gaat.
Mina moet alle dagen het gevecht met zichzelf en het leven aangaan en toch wil ze gerechtigheid voor de slachtoffers. In Vincent vindt ze iemand die haar erkent, naar waarde schat en haar "eigenaardigheden" niet belachelijk maakt zoals sommige van haar collega's. Het team dat deze moorden moet oplossen is helemaal niet zeker van hun voortbestaan en toch blijven ze het beste van zichzelf geven om deze zaak op te lossen.
Pas helemaal op het einde van het verhaal krijg je zicht op het verband tussen de slachtoffers en waarom net zij vermoord werden. Dit verhaal heeft me vanaf de eerste pagina in de greep gehouden en ik hoop echt dat er een reeks komt met deze personages. Ik sta op de eerste rij om deze boeken te lezen.

Meer recensies van Ria Verreyt