Prima Nederlandstalig debuut

Dit is het eerste boek dat van Steve Frech vertaald is in het Nederlands. Ondertussen heeft hij er nog 2 geschreven en zijn nieuwste komt uit in september.

Allereerst wil ik zeggen dat het mij veel plezier doet ( na de synopsissen van zijn volgende boeken gelezen te hebben ) dat de schrijver op zich zelf staande verhalen schrijft. Persoonlijk wordt ik een beetje moe van al die terugkerende karakters die opgevoerd worden in series waar maar geen eind aan schijnt te komen.

De voorkant van het boek doet ietwat spookachtig aan, kleurenpallet is heel aantrekkelijk en zeker een boek wat je oppakt.

Het verhaal schakelt tussen verleden en heden op een zeer prettige manier die ik nog niet eerder op deze wijze ben tegen gekomen.
Langzaam maar zeker ( en dan geeft de schrijver je toch nog wat verrassingen te verwerken) kom je er achter wat er nu in feite met Laura is gebeurd. De schrijver neemt je op een zeer prettige en logische manier mee in het verhaal. De spanning en vaart zit goed in het verhaal en het boek is bijna filmisch geschreven.
Toch heb ik ook nog een kanttekening. ( vandaar de drie sterren ) Het boek beslaat slechts 280 pagina's en ik heb het idee dat de gebeurtenissen die leiden tot de climax iets te gejaagd zijn. In mijn opinie verliest de schrijver zich hierin. Een rustigere opbouw naar de climax zou dit boek zeker ten goede zijn gekomen.

Ik ga niet wachten op de vertaling van zijn andere boeken daar ik deze absoluut wil lezen en zeer benieuwd ben of hij "het " kan waarmaken.

O ja, ik ben benieuwd of je de volgende keer als je bij een koffiezaakje zit onder het tafeltje durft te voelen. Die scene vergeet ik niet meer......:-)

Meer recensies van richard clarisse