Pruimentijd!

Rino Feys 08 augustus 2019 Auteur
Op het eerste zicht een klein, bijna onopvallend boekje, de nieuwste Dimitri Verhulst. Maar ‘De Pruimenpluk’ kruipt al snel onder je vel, en je kunt niet anders dan verder lezen tot het uit is. Het verhaal kabbelt gezapig, vol zwarte humor verder, zoals je dat van Verhulst gewend bent, met op vrijwel elke pagina een straffe quote of een goeie oneliner. Hij heeft enkele fijne verrassingen voor de lezer in petto, en zette me ook een paar keer op het verkeerde been. En er is die fantastische vondst, net voor het eind van het boek; typisch Verhulst om op zoiets te komen! Helaas dooft het uit met een sisser, alsof hij het ineens beu was. En zo blijf je achter, zoals wel vaker bij deze schrijver, met het gevoel dat er meer in zat, dat er in dit mooie boekje - mits wat dieper wroeten - een meesterwerkje stak.

Meer recensies van Rino Feys