Prima debuut van Helene Flood

rjvanveen 28 mei 2020
Ik heb dit boek mogen lezen voor mijn eerste leesclub en dat is me heel goed bevallen. Het boek gaat over psychologe Sara die samenwoont met haar man Sigurd in een oud huis dat ze aan het verbouwen zijn. Op een dag gaat haar man Sigurd weg en verdwijnt spoorloos, dat is het moment waarop het verhaal begint.

Het boek is geschreven door de Noorse Helene Flood, die zelf ook psychologe is. Het debuutboek is erg goed ontvangen; het besteeg de Noorse bestsellerslijsten en de rechten zijn aan veel landen verkocht, dus de verwachting lag hoog.

Deze debuutthriller heeft niet helemaal aan de verwachtingen voldaan, vooral het begin viel tegen. Het verhaal liep heel traag en het duurde zeker 100 bladzijdes voordat er tempo in het verhaal kwam. Het was nog eens 100 bladzijdes later ongeveer dat het echt spannend werd en ik door wilde lezen. Toen de spanning erin kwam las het als een trein. Het verhaal heeft twee verschillende verhaallijnen, die allebei over Sara en Sigurd gaan, en later bij elkaar komen in een spannende ontknoping. Het laatste deel van het boek heeft het slappe eerste deel zeker goedgemaakt.

Meer recensies van rjvanveen