"In ongemak zijn we echt"

rjvanveen 23 januari 2021
Voor een Hebban-leesclub heb ik dit bijzondere boek mogen lezen, en het heeft veel indruk gemaakt. Het verhaal gaat over een boerengezin dat een kind verliest, het verhaal is geschreven vanuit Jas, een van de kinderen. Het is een heftig boek met pijnlijke gebeurtenissen, veel verdriet, angst, ongemak, martelingen en een tekort aan liefde . Daarom is het niet een “fijn” boek om te lezen, maar het heeft mij wel aangegrepen, en het zorgt er voor dat het boek heel puur en echt is. Het verhaal en de schrijfstijl is prachtig, er zitten veel diepere lagen waar je over na gaat denken, en het is poëtisch en mooi beschreven (Lucas Rijnevelds heeft al eerder poëzie uitgebracht, en dat is te lezen). Een perfect boek voor een leesclub, omdat iedereen andere dingen leest en interpreteert en je daarom dieper door het verhaal heen kan dringen. Het is ook een boek dat verschillende meningen opwekt en zorgt voor leuke discussies!

Al met al krijgt het boek 4 sterren; voor het verhaal en de schrijfstijl, maar wel -1 omdat het soms te ongemakkelijk/pijnlijk was om te lezen (maar dat is ook de charme van het boek).

Meer recensies van rjvanveen