Goede tips

Robin 06 januari 2024
Boek met goede tips voor autisten. Gericht op vrouwen, zoals de titel al aangeeft. Geen enkele voorkennis nodig om het te kunnen volgen, sterker nog, er stond best veel in wat ik zelf toch als bekend zou veronderstellen.
Maar goed, prima dus dat het voor iedereen te volgen zal zijn en vol met allerlei tips waar je mee aan de slag kunt, per thema gerangschikt.

Belangrijkste les die in het hele boek in diverse vormen naar voren komt: "Ken en begrijp jezelf, wees trouw aan jezelf en probeer je leven zo in te richten dat het bij jou past. Leer je grenzen herkennen en hanteren en neem voldoende hersteltijd. Richt je daarbij op wat je allemaal wél kunt en wat voor jou zinvol en waardevol is."

Hoé je dat kunt doen, daarvoor staan meer dan genoeg hele concrete adviezen in het boek.
Één onderwerp dat mist, en dat ook niet in het binnenkort te verschijnen tweede deel wordt behandeld is "beter omgaan met boosheid, woede, onrecht en frustratie". En dát terwijl dat voor veel autistische vrouwen een bijzonder lastig punt is waar zij veel en vaak last van hebben. Hierom slechts vier sterren ipv vijf. Ik kijk wel uit naar deel 2.

Meer recensies van Robin