Veel thema's en daardoor weinig diepgang

Robin 11 november 2019 Auteur
Een thriller over draagmoederschap en een verdwenen kind. Het zijn onderwerpen die me aanspreken en de lovende recensies over Ilse Ruijters haar eerdere boeken zorgden ervoor dat ik zin had om in dit boek te beginnen. Helaas viel het me erg tegen.

Het verhaal wordt vanuit verschillende personages beschreven. Dat zorgt ervoor dat er weinig ruimte is om de karakters uit te diepen waardoor het allemaal wat oppervlakkig bleef. Ik kon me niet identificeren met de personages en het maakte me eigenlijk niet zoveel uit wat er met ze zou gebeuren.

Het verhaal bevat verschillende heftige thema's. Maar het was wat teveel van het goede. Ik denk dat het boek beter uit de verf was gekomen als er iets meer gefocust was op één personage en één thema. Nu leek het soms alsof alles erbij werd gehaald om het boek maar spannend genoeg te maken. En juist daardoor vond ik het niet spannend en de plotwendingen vaak juist voorspelbaar. Het leek soms meer op een slechte Hollywoodfilm dan op een spannende thriller.

Ik zal zeker nog een van de andere boeken van Ilse Ruijters gaan lezen, want misschien ligt het verhaal me gewoon niet en ik wil de auteur nog een kans geven. Maar voor dit boek kan ik niet meer dan 2,5 ster geven, ik rond het omhoog af naar 3 sterren.

Meer recensies van Robin