Het Janussyndroom

RobinPenders1 31 oktober 2019
Ik heb het boek dus gekozen omdat ik een hele grote fan ben van Pieter Aspe. Zijn schrijfstijl, zijn verhalen en zijn personages staan me ten zeerste aan. Dus mijn verwachtingen waren hoog toen ik aan het boek begon om de rede hierboven.

Mijn eerste indruk toen ik begon te lezen waren al zeer goed. Het boek was zeer boeiend en het sleepte je er helemaal mee in al vanaf de eerste bladzijde. Ik heb al eerder in hetzelfde thema gelezen en ik heb ook al andere boeken van Aspe gelezen en je kan het vergelijken als je in hetzelfde thema blijft maar je kan het niet vergelijken met andere boeken van Aspe. Het Janussyndroom vind ik een van de beste boeken uit die reeks.

De structuur was redelijk duidelijk maar je moest wel een beetje gefocust blijven omdat je anders in de war kan geraken met het vertelperspectief. Als je niet oplet kan je je vergissen over wie de schrijver nu aan het praten is. Dankzij die structuur en opbouw bleef je wel meer in het verhaal zitten.

Ik vond het verhaal verrassend en zeker niet voorspelbaar. Vooral het einde had ik helemaal niet verwacht. Origineel was het ook omdat ik nog nooit zo een boek heb gelezen. Dus zoals je wellicht al zou doorhebben vond ik het boek helemaal niet saai. Er gebeurt zoveel in dat je geen tijd hebt om je te vervelen als je ‘Het Janussyndroom’ leest. Ik heb mezelf niet in een personage geïdentificeerd omdat ik dat eigenlijk nooit doe bij een boek. Ik stel het me alleen voor.

Dus het beste deel van het boek vond ik zonder enige twijfel het einde omdat het zeer verrassend was. Ik raad dit boek daarom ook aan aan mijn leeftijdsgenoten die zin hebben om eens een niet-alledaags boek te lezen en die houden van verrassing binnen een verhaal

Meer recensies van RobinPenders1