Heerlijke kerstroman!

romireads 03 november 2023
Mijn eerste kerstboek van 2023 was ‘Alles draait om kerst’ van Iris Visser en wat was het weer een heerlijk verhaal!

Door de geestige proloog zit je direct in het verhaal en wil je maar één ding: doorlezen! Je bouwt direct een band op met Holly door haar herkenbare en enorm grappige gedachtengangen.

‘De feminist in mij wil roepen dat ik prima zelf voor mijn kleffe rijst met aangefikte champignons kan betalen, maar aangezien mijn salaris ongeveer gelijk is aan dat van een bikiniverkoper op de Noordpool, houd ik mijn mond.’

Maar naast grappig zaten er ook zeker serieuze onderwerpen in het verhaal, die mooi naar voren kwamen door de fijne schrijfstijl van Iris. Ze kregen allemaal genoeg aandacht wat ervoor zorgde dat de personages echt tot leven kwamen en je niet anders kunt dan een band met ze opbouwen.

‘Een kind heeft mensen nodig die onvoorwaardelijk van ze houden. Die hun stabiliteit en bakken vol warmte kunnen geven. En ik denk dat het geslacht van degene die daarvoor zorgt geen ene drol uitmaakt.’

En dan heb ik het nog niet eens over het kerstgevoel gehad dat deze roman uitstraalt! Ik kreeg regelmatig een enorm warm (kerst)gevoel in mijn buik door Iris’ omschrijvingen van de omgeving wat me nog meer laat uitkijken naar het komende kerstseizoen!

En de kerstsfeer was niet het enige dat me een warm gevoel gaf. Een zekere forced proximity passage met gemorste koffie op een overhemd stak ook zeker een vuurtje aan!

Kortom, ben je nog op zoek naar fijne kerstromans? Dan mag ‘Alles draait om kerst’ van Iris Visser zeker niet ontbreken op je lijstje!

Ik kreeg een recensie-exemplaar in ruil voor een eerlijke recensie.

Meer recensies van romireads