Heerlijk kerstverhaal!

romireads 28 november 2022
Wat heb ik genoten van dit boek. Van tevoren heb ik natuurlijk wel even gelezen waar het over zou gaan, maar wat ik van tevoren niet wist, is dat de hoofdpersoon Gabby autistisch is. Volgers die mij goed kennen weten dat er dan een alarmpje in mijn binnenste afgaat en ik extra kritisch wordt. Als iemand met autisme wil ik namelijk wel dat ik goed vertegenwoordigd worden in romans. Het Mistletoe Motief is geschreven door een auteur met autisme (!), dus dat kon gewoon niet misgaan.

Je hebt het misschien al in mijn stories voorbij zien komen, maar ik ben verliefd op dit verhaal. Het is de representatie die ik nodig heb in een boek: het was herkenbaar, rauw en inspirerend. Het was precies zoals ik mijn eigen autisme ervaar en dat was echt geweldig om te lezen.

Maar goed het was niet alleen een roman over autisme. Het was ook een roman over kerst, liefde en liefde voor kerst: hij is de grinch in mensenvorm en zij houdt van alles wat met kerst te maken heeft. Alles bij elkaar genomen was het echt een heerlijk boek om te lezen. Tijdens het lezen dacht ik zelfs af en toe “Dit boek moet ik ook als fysiek exemplaar hebben, zodat ik het kan annoteren met tabjes en ALLES!”. Ik herlees echt zelden een boek, dus dat zegt iets. Het verhaal zat namelijk ook nog eens vol mooie zinnen die ik af en toe terug zou willen lezen, gewoon als inspiratie.

Dus, als je nog op zoek bent naar een kerstromance die ook nog eens autisme op een (voor mij) juiste manier representeert: dit is het boek!

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

(Recensie-exemplaar)