Heerlijke murder mystery!

romireads 06 april 2021
In Sneeuw bevindt de lezer zich op het besneeuwde platteland van Ierland aan het eind van de jaren ' 50. Op een nacht wordt pastoor Tom op gruwelijke wijze verminkt en vermoord. Het is aan inspecteur St John (spreek uit als Sinjun) Strafford om erachter te komen wie dit op zijn of haar geweten heeft.

Het verhaal had me vanaf het eerste hoofdstuk stevig in zijn greep. Je valt als lezer direct middenin het verhaal en komt er met geen mogelijkheid meer uit. Je moet en zal weten wie deze verschrikkelijke moord heeft gepleegd. De oplossing ligt echter niet voor het oprapen. Hierdoor laat het mysterie je van de eerste tot de laatste bladzijde op het puntje van je stoel zitten.

Sneeuw las als een nostalgische detective roman met hier en daar gruwelijke details. Maar wat er voor mij vooral uitsprong was de perfecte sfeeromschrijving: tijdens het lezen krijg je het gegarandeerd ijs- en ijskoud! Voeg er scherpe observaties van de verschillende machtsverhoudingen in Ierland van de jaren ’50 aan toe en je hebt een geweldige murder mystery!

Een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een uniek en spannend verhaal die buiten de lijntjes van de doorsnee thriller durft te treden.

Meer recensies van romireads