Inspirerend en pakkend, maar soms wel even doorzetten

RoosHanemaaijer 01 september 2020
De kern van het verhaal zet mij aan het denken. Naast een pakkend liefdesverhaal met, voor mij, een verrassend einde, zitten er ook veel thema's in die mij aan het denken zetten. Immigratie, toerisme, de toekomst van Europa. Voor mij erg interessant en het daagt mij uit.
Daarnaast vind ik het leuk dat er ook kunstgeschiedenis in voor komt, dat vind ik altijd interessant en vooral de achtergrond verhalen en de mysteries.
Het enige wat ik jammer vind aan het boek is dat er soms elke kunstvoorwerp of monumentaal gebouw zo expliciet beschreven wordt, dat ik er moeilijk doorheen kom. Op een gegeven moment ben ik deze gedeeltes gaan scannen, omdat ik door wilde naar het verhaal of de overpeinzingen en discussies van de personages.
Vandaar geen 5, maar 4 sterren.
Een innovatief en intrigerend boek, maar je moet wel van lezen houden;)

Meer recensies van RoosHanemaaijer