Interessante thema's en personages!

Malcolm en Jess zijn al jaren een droomkoppel, maar sinds kort lijkt het grote geluk op. Malcolm heeft een eigen bar (De Halve Maan), maar heeft financiële moeilijkheden. Daarnaast koestert Jess een grote kinderwens, maar na jaren van proberen en behandelingen zijn ze nog steeds kinderloos. Kunnen Malcolm en Jess samen uit deze impasse geraken?

Wauw, wat een boek... Ik ben grote fan! In De Halve Maan komen Malcolm en Jess om de beurt aan het woord. Je doorgrondt beide personages tot in de diepte. Mary Beth Keane legt echt hun zielen bloot en ik vond het fascinerend om over deze personages te lezen. Bovendien had ik nog nooit eerder een boek gelezen waarin een personage met een onvervulde kinderwens zat. Ik leerde hoe pijnlijk dat kan zijn en hoe het nog pijnlijker kan zijn als beide partners niet op dezelfde golflengte zitten.

Het tempo van het boek lag laag, maar ik kon mijn ogen niet van de pagina's afhouden en las het boek in een mum van tijd uit. In andere recensies las ik dat sommige mensen het saai vonden, te traag... Maar dit is een genre waarvan je moet houden. Als je graag boeken leest waarin veel spannende dingen gebeuren, is De Halve Maan niks voor jou. In dit boek gaat het over de personages en de groei die ze doormaken in het leven.

Meer recensies van samanthasboekenhoekje