Van elk woord genoten!

Klytaimnestra groeit op als prinses van Sparta, naast haar beeldschone zus Helena en haar andere broers en zussen. In Sparta geloven ze in de kracht van vrouwen en Klytaimnestra gelooft in een gouden toekomst voor zichzelf, maar het lot heeft een ander plan voor haar (en haar broers en zussen) in petto.

Wauw, wauw, wauw! Costanza Casati heeft me helemaal omvergeblazen met dit prachtige boek. Ik kende Klytaimnestra al van andere mythologische boeken, als de zus van Helena en de moeder van Iphigenia, maar dankzij dit boek zie ik nu de complexiteit van haar karakter en kreeg ik haar volledige verhaal verteld. Je leert in dit boek over hoe Sparta met vrouwen omgaat (heel anders dan in de rest van het Oude Griekenland) en hoe de vroege jaren van Klytaimnestra eruit zagen. Ik was gefascineerd van begin tot einde.

Daarnaast werd ik ook verliefd op de schrijfstijl. Costanza Casati heeft een poëtische, rijke schrijfstijl, maar toch voelt het boek geen moment langdradig aan. Ik genoot van elk woord!

Meer recensies van samanthasboekenhoekje