De kracht van de liefde

Nino, Aisha, Ingmar en Liv leven in dezelfde stad en zoeken hun weg in het leven en de liefde. Bij die zoektocht komen ze elkaar tegen - of zijn ze elkaar ooit al tegengekomen - en dat maakt heel wat emoties los.

Ik merk dat ik niet goed kan verwoorden hoe goed ik dit boek vind, dus ik doe een poging. Maar weet alvast: dit is al meteen mijn eerste favoriete boek van 2024, eentje die je heel zeker in mijn lijst van favoriete boeken aan het einde van het jaar zal kunnen terugvinden!

De personages in het boek zijn levensecht beschreven. Je kruipt in hun gedachten en leert op die manier al hun gevoelens en verlangen kennen. Ik hou van boeken waarin je in het diepste van die personages kruipt. Verder is de verhaallijn sterk opgebouwd. Als eerste komt Nino aan het woord, die vertelt over zijn verliefdheid voor Aisha. Daarna komt Aisha aan het woord, en daarna de persoon waar zij mee verbonden is enzovoort. In elk deel komen de 4 personages om de beurt aan het woord, waardoor het verhaal mooi rond is.

De verhaallijn op zich lijkt alledaags, maar daarin schuilt net de kracht. Het gaat over gewone mensen met gewone verlangens en gevoelens, waardoor je je als lezer kan identificeren met de personages. Ik kon dat alvast heel erg, waardoor het verhaal zo hard binnenkwam.

Ik hoop dat ik jullie met deze (rommelige) recensie heb kunnen overtuigen, want ik ben echt grote fan van dit boek! Ga het lezen!

Meer recensies van samanthasboekenhoekje