Klimaatverandering

Sandra Hutchison 11 april 2023
In dit jeugdboek wordt veel aandacht besteed aan de hedendaagse problematiek rondom klimaatverandering. Het geeft kinderen een goed beeld van het belang zorg te dragen voor ‘onze’ planeet Aarde.

Mijn eerste boek over de aarde start met een toegankelijke uitleg over wat de aarde eigenlijk is en er worden een aantal belangrijke onderwerpen uitgelegd, waaronder de atmosfeer en de specifieke leefomgeving van dieren. Dit alles kort maar krachtig, zodat jonge lezers niet af zullen haken door de overvloed aan informatie.

Daarna word je als lezer meegenomen de ruimte in en duiken de makers van dit boek met jou in de atmosfeer. Per pagina wordt er telkens één enkel onderwerp dat betrekking heeft op de aarde uitgelegd.
Onderwerpen als: het weer, landeigenschappen, bijzondere bomen, de waterwereld en de seizoenen.

Als afsluiter wordt er dieper ingegaan op klimaatverandering en krijgen de lezers tips over hoe zij zorg kunnen dragen voor de planeet om klimaatopwarming te vertragen.

Wat het boek extra aantrekkelijk maakt, is de vormgeving. De kleurrijke illustraties maken het boek uniek. En dan met name de illustraties die je telkens aan zult treffen op de transparante cirkel. Door te bladeren in het boek verandert de samenstelling op deze cirkel telkens. De illustraties van de verschillende pagina’s komen als het ware samen en vormen dan een compleet nieuwe illustratie, passend bij de tekst in het boek. Knap gedaan.

Mijn eerste boek over de aarde is een leerzaam en fascinerend boek over het behoud van de natuur.

Meer recensies lezen? Neem eens een kijkje bij indeboekenkast.com

Meer recensies van Sandra Hutchison