Lichaamstaal

sandra0711 22 oktober 2023
Voor Ambo Anthos mocht ik Lichaamstaal van A.K. Turner vooruit lezen.

Het verhaal is vlot geschreven met duidelijke kennis van de onderwerpen, en een vleugje humor.
Door de korte hoofdstukken, verteld vanuit zowel Cassie als Flyte, leest het verhaal makkelijk weg.

Je leert de hoofdpersonages Cassie Raven en Phyllida Flyte al snel goed kennen. Van beide vrouwen ontdek je belevenissen uit hun verleden die invloed hebben op hun gedrag en persoonlijkheid tot op de dag van vandaag.

Wanneer Cassie vindt dat het onderzoek van agente Flyte de verkeerde kant uit dreigt te wijzen besluit ze zelf op onderzoek uit te gaan, met gevaar voor eigen leven. Flyte irriteert zich aan de heldhaftige of misschien zelfs bemoeizuchtige obductieassistent, maar stukje bij beetje blijkt haar kijk op de zaak zo gek nog niet.

Eén ding hebben Cassie en Flyte gemeen, ze hechten allebei veel waarde aan het met respect behandelen van de lichamen van overledenen, wat je niet van iedereen kunt zeggen. Waar beide vrouwen eerst het gevoel hebben dat ze ver van elkaar af staan, krijgen ze gaandeweg het lopende onderzoek steeds meer respect en sympathie voor elkaar, en ontstaat er een samenwerking, wat leidt tot een verrassende ontknoping van deze ingewikkelde zaak.

Hopelijk wordt het volgende boek in de serie snel vertaald, zodat we gauw verder kunnen met de avonturen van Cassie en Flyte, ik kijk er naar uit!

Meer recensies van sandra0711