Beste thriller sinds tijden!

sandra0711 27 mei 2021
Valse getuige gaat over de zussen Leigh en Callie, die een gezamenlijk geheim uit het verleden met zich mee dragen. Waar de werelden van de zussen in het heden enorm van elkaar verschillen, Leigh is advocaat en Callie is een junk, brengt een persoon uit het verleden hen weer samen en moeten zij op zoek naar de manier om hun geheimen en trauma’s van vroeger verborgen te houden.
Dit gaat niet zonder slag of stoot. Als lezer heb je tot op de laatste bladzijde geen idee of dit gaat lukken, waardoor het ontzettend spannend blijft.

Het verhaal wordt vanuit het perspectief van beide zussen verteld. Je wordt door de schrijfster meegenomen in hun wereld, gedachtengang en gevoelens. Door de details is het makkelijk om je helemaal in te leven in de personages.
Het boek wordt geschreven afwisselend in het verleden en het heden, maar is zeer makkelijk te volgen. Door deze afwisseling wordt steeds duidelijker voor welke uitdaging de zussen hebben gestaan en nu weer staan.

Wat mij opvalt is dat het verhaal heel erg actueel is, ook hier komt de COVID pandemie met bijbehorende beperkingen naar voren. Persoonlijk vind ik dit jammer, omdat het zo fijn is om dit met een goed boek juist even te “vergeten”. In het nawoord wordt echter wel toegelicht waarom hier bewust voor is gekozen.

Wat ik erg goed vind aan het verhaal is dat het verrassende wendingen heeft, waardoor het niet voorspelbaar is. Alle situaties worden heel gedetailleerd beschreven zonder dat het langdradig is. Hierdoor kruip je helemaal in het verhaal en is het moeilijk om het boek weg te leggen.
Het plot is bloedstollend spannend en verrassend, onmogelijk om dit boek niet in no-time uit te lezen.

Dit is weer een ijzersterk boek van Karen Slaughter vol met spanning, verrassende wendingen en goed uitgeschreven personages met humor. Ik kon het boek moeilijk weg leggen en kijk nu al uit naar haar volgende boek!

Meer recensies van sandra0711