Liefde voor Nederlands

19 november 2020
Ik was er altijd zo eentje die eigenlijk alleen maar boeken van buitenlandse auteurs las. Het is pas sinds een paar jaar dat ik, buiten mijn comfortzone, eens een boek van een Nederlandse auteur kies om te lezen. Buren with Benefits was voor mij het eerste boek van Lisette Jonkman wat ik ooit gelezen heb. Ik volgde haar al wel op instagram, maar in eerste instantie voornamelijk vanwege haar geweldige, humoristische posts.

Afgelopen zomer besloot ik dan toch eens een boek te bestellen. Buren with Benefits ging mee naar Texel, waar ik bij een schitterende zonsondergang heb mogen lezen op het strand van de Cocksdorp. Na mijn vakantie bleef het boek per ongeluk bij mijn reisgenote liggen. Hierdoor heb ik een poos niet kunnen lezen. Toen ik het boek eenmaal terug had heb ik de draad van het verhaal zonder problemen terug opgepakt en heb dit boek echt verslonden. Wat een heerlijk boek, dit smaakt echt naar meer! Ik heb de vervolgdelen dan ook direct op mijn verlanglijstje voor de feestdagen gezet.

Buren with Benefits is wat mij betreft een aanrader. Lisette Jonkman weet je op uitmuntende wijze het verhaal mee in te sleuren en schrijft erg prettig. Hopelijk zijn er meer van die spannende scenes in de vervolgdelen!

Meer recensies van