Meeslepend waardoor je niet meer wil stoppen met lezen

Sanne Brugel 30 mei 2021
De cover is mysterieus en maakt nieuwsgierig. De kleuren in combinatie met het silhouet geven iets duisters weg. Tevens een erg mooie kaft, ik wilde zo snel mogelijk beginnen aan het verhaal ! De flaptekst geeft ook aan dat dit een spannend verhaal zal gaan worden.

De opbouw van het verhaal is langzaam. Je leert eerst alle personages op je gemak kennen, je krijgt als lezer ruim de tijd om verbanden te leggen en de achtergrond van de personages te ontdekken. Het is meteen duidelijk waar het verhaal over gaat en wat het doel is van de reis die de deelnemers gaan maken. Ik had wel gelijk de vraag: "Wat gaat er tijdens deze trip dan gebeuren ?"
Naarmate het verhaal vordert, komt er steeds meer onderliggende spanning. Er wordt geen spannende scene omschreven, maar je voelt wel dat er iets gaat komen. Ik had enorm de drang om door te lezen, ik wilde weten hoe dit ging aflopen !
Het einde heeft een verrassende wending. Daar waar je denkt de dader ontmaskerd te hebben, blijkt het toch nog even anders te zitten. Iets wat ik als lezer ontzettend leuk vind !

De schrijfstijl is typisch Chinouk. Je herkent het gelijk, vanaf de eerste bladzijden. De vloeiende zinnen die goed te volgen zijn, meeslepend waardoor je niet meer wil stoppen met lezen. Het is een prima boek, leuk om te lezen. Zeker een aanrader

Meer recensies van Sanne Brugel