Een op het puntje van mijn stoel gevoel gedurende het hele boek

Sanne Brugel 22 juni 2021
Arlidge is een auteur waar ik graag boeken van lees. Ik heb tot nu toe elk boek van de Helen Grace-serie verslonden en moest dan ook zeker dit boek ook lezen. Ik kijk er altijd enorm naar uit als er weer een nieuw boek gaat verschijnen, dit was ook zo bij "Niemand zeggen". Ondanks mijn enthousiasme voorafgaand aan het lezen, probeerde ik toch niet te hoge verwachtingen te hebben. Ik zou het een teleurstelling vinden als dit boek minder zou zijn of lastiger zou lezen.

De cover is duister en laat zien dat het om een spannend verhaal gaat. De titel sluit volledig aan bij de rest van de boeken en past dan ook gelijk al bij de voorgaande. Ook de flaptekst is veelbelovend en maakt nieuwsgierig.

De schrijfstijl is typisch Arlidge en herken je op één of andere manier uit duizenden. Het leest vloeiend, gemakkelijk maar dat maakt het niet saai of voorspelbaar. Je wordt meegesleept in het verhaal van begin tot eind, vliegt over de bladzijden en raast door alle hoofdstukken. Heerlijk !
De opbouw is prettig, niet al te snel. Er wordt veel informatie gevonden door Helen en die wordt gelijk gedeeld met jou als lezer. Dit gaat in een rap tempo achter elkaar door maar is niet te snel of verwarrend. Er is voldoende tijd om in het verhaal te komen en de personages te leren kennen. Personages zoals Grace en Hudson zijn bekend en komen in de voorgaande boeken ook voor. Maar de nieuwe personages die betrokken zijn bij de nieuwe moordzaak, worden ook voldoende uitgelegd zodat je ze prima kan plaatsen waar ze thuishoren. Wat de relaties zijn tussen deze personages wordt tot het einde van het verhaal stil gehouden. Er zijn verschillende personen betrokken bij verschillende moorden, maar waarom wie heeft vermoord blijft voor lange tijd onbekend. Dit speelt een erg grote rol in het verhaal.
De spanning wordt opgebouwd naarmate het verhaal volgt. Helen en haar team vinden steeds meer aanwijzingen. Ik had wederom een op het puntje van mijn stoel gevoel gedurende het hele boek. Kon en wilde niet stoppen met lezen, iets wat Arlidge elke keer weer voor elkaar krijgt. Ik ben fan van deze auteur ! Al gaat de Helen Grace-serie nog 10 delen door, ik zal ze met heel veel plezier lezen. Elk verhaal is origineel, deze ook weer. Een aanrader voor iedereen die van thrillers en spanning houdt

Meer recensies van Sanne Brugel