Originele kaartenset en zeer de moeite waard

Saskia Basten 25 maart 2022
Petra Stam heeft al enkele prachtige boeken en kaartensets op haar naam staan. Ze behandelt daarin onderwerpen als de maan, tarot en krachtdieren. Met Creëren vanuit de bron laat ze weer een andere kant van zichzelf zien. Een heel boeiende kant wat mij betreft.

Creëren vanuit de bron bestaat uit 66 kaarten met afbeeldingen die een mix zijn van lichttaal en enkele symbolen. Lichttaal wordt geschreven in afstemming op de energie van de Bron en dragen die energie in zich. Wij zijn allemaal ontstaan vanuit dezelfde Bron, vandaar dat het zien van dergelijke tekens voor veel mensen direct een gevoel van herkenning geeft. Door het kijken naar deze lichttaal wordt deze -vaak verborgen- herinnering aan de bron weer geactiveerd. Hierdoor kunnen er nieuwe mogelijkheden in jou geopend worden, zoals een ruimer bewustzijn, universele liefde en creatiekracht. Zeker dat laatste spreekt mij erg aan. Ik geloof dat wanneer jij iets creëert in verbinding met de bron, je de meest waardevolle creaties maakt. Het is goed te voelen dat Petra Stam zelf verbonden was met de bron toen ze deze kaarten maakte. Ze zijn erg krachtig en je kunt er goed intuïtief mee werken.

Ik vind het werken met kaarten als deze fijn en verhelderend. De lichttaalkaarten werken voor mij als een soort spiegel, die me naar binnen laat kijken. Zeker de afbeeldingen hebben daarin een belangrijke rol. Je kunt veel in de afbeeldingen zien en ontdekken en als je er een langere tijd naar staart, biedt dit een nog dieper begrip. Ik gebruik kaarten als deze regelmatig in mijn lessen als transformatie coach en trainer. Ik nodig cliënten en studenten dan uit om niet direct het boekje met uitleg erbij te pakken, maar eerst rustig de kaart op zich in te laten werken. Vaak ontdek je dan zelf heel goed wat de kaart wil zeggen. Dat is de kracht van het werken met kaarten. Niet om de uitleg van de auteur te begrijpen, maar om in die innerlijke spiegel te kijken en te onderzoeken wat deze afbeelding je wil vertellen. Petra Stam heeft, waarschijnlijk om jou hierbij te helpen, geen boekje met uitleg bij de kaarten gemaakt. Originele kaartenset en zeer de moeite waard!

Meer recensies van Saskia Basten