Weer een sublieme thriller

Saskia M.N. Oudshoorn 24 mei 2021 Auteur
Mijn schrijfcoach zei eens: waar een schrijver is geboren, gaat er een lezer verloren... Daar heb ik in ieder geval bij de nieuwste thriller van mijn grote idool geen gelegenheid voor gekregen. Karen zuigt je het verhaal van de twee zussen in en laat je niet meer los. (Har)Leigh heeft zich aan het liefdeloze en uitzichtloze milieu waarin ze zijn opgegroeid ontworsteld, Callie is dat niet gelukt. Op een kwade dag komt het verleden weer tot leven en neemt Slaughter je met terugblikken naar het verleden mee hoe de zussen geworden zijn, wie ze nu zijn. Er ontrafelt zich langzaam maar zeker een ingenieus en super spannend verhaal, subliem verteld, nergens afgeraffeld. Het boek is zeer actueel en speelt zich in de huidige tijd af, met een flinke bijrol voor Covid-19.
Niet alleen het spannende verhaal pakte me weer bij mijn strot (traditie is dat ik een weekend niet aanspreekbaar ben als er een nieuwe Karen Slaughter uit is) maar ook het nawoord van de auteur is indrukwekkend. Als ik één puntje van kritiek heb, is het soms de vertaling van Engels naar Nederlands. Tie-dye hoeft van mij geen 'geknoopverfd' te worden en The Handmaid's Tale is bekend genoeg om niet 'Het verhaal van de dienstmaagd' te worden. Maar daar kan Karen niets aan doen ;) Dikke vijf ⭐

Meer recensies van Saskia M.N. Oudshoorn