recencie geronimo stilton een magische kerst

Seppco 06 november 2019
Dit is een spoiler vrije recensie over het boek Geronimo Stilton: Een magische kerst.
Natuurlijk eerst de positieve punten over het boek. Hoewel het er minder zijn dan ik eerst had verwacht want Geronimo Stilton is één van de meest bekende boekenseries en als ik een boek moest kiezen in de bibliotheek dan koos ik meestal voor een boek van Geronimo Stilton omdat ik niet de grootste boekenliefhebber ben. Eén van de dingen die een boek voor mij altijd moet hebben zijn genoeg foto’s en tekeningen op de pagina’s om een omgeving te geven zodat ik me beter kan inleven in een boek dat ik lees en dit boek had er genoeg . Ik kon me bij elke nieuwe setting waar gesprekken plaatsvind een ruimte inbeelden aan de hand van de prenten. Een ander ding dat noodzakelijk is voor mij is dat het boek vlot gelezen kan worden zodat het lezen niet saai word en dat het boek ook sneller uitgelezen is en dit was er helaas niet aan te vinden. Hoewel het boek in het begin veel belofte gaf qua leesbelevenis bevond ik me al snel in een situatie waar ik het gevoel kreeg dat het een opdracht was om te lezen wat nooit goed is. Meestal nam ik na een tiental pagina’s een korte pauze omdat het zo een moeite werd om meer pagina’s achter elkaar te lezen. Ten slotte zou ik dit boek aanraden voor kinderen van 8 jaar tot 14 jaar, als je iets ouder bent en geen boekliefhebber bent zoals mij dan kan dit boek ook wel iets zijn voor jou.
In conclusie is dit één van de mindere Geronimo Stilton boeken die ik ooit heb gelezen, maar als je een kort boek met kerstmiskenmerken is dit misschien het boek voor jou. Maar kom je echt voor een uitgebreide leeservaring met toch nog de bekende muis dan raad ik één van de vele andere Geronimo Stilton boeken aan zoals Toernooi op het toverslot en nog vele andere mooie verhalen .

Meer recensies van Seppco