Spannend jeugdboek!

Severine 24 september 2019
Ik mocht als bètalezer dit boek reeds vooraf lezen.

Kasper en zijn vrienden Dennis, Rik en Ellie zijn bezig aan hun laatste schooldagen in het basisonderwijs. En daarbij ook de laatste momenten dat de vriendengroep bij elkaar is. Ieder van hen gaat na de vakantie namelijk naar een andere school. Daarom willen ze er nog een fantastisch einde van maken door na schooltijd een watergevecht te houden op het kerkhof. Twee pestkoppen komen het plezier echter verstoren en sluiten hen op. Gelukkig woont Kasper vlakbij en kent hij een geheime sluipweg. Samen met zijn vrienden bedenken ze een plan om voorgoed met de pestkoppen af te rekenen. Een goed plan, al hadden ze niet op de boze krachten van het ondergrondse heksenkerkhof gerekend….

De heks van de Bergweg is een spannend jeugdboek (9-13 jaar), vol met actie en mysterieuze elementen. Het verhaal draait rond vriendschap en verschillende angsten waar kinderen van die leeftijd mee te maken kunnen krijgen. Het doelpubliek zal zich zeker wel met een van de personages kunnen identificeren, of zich er toch op een of andere manier deels in herkennen.

Daarnaast is het boek vlot geschreven, Edward Hendriks heeft een hele aangename en beeldende schrijfstijl. Het is alsof je naar een film zit te kijken. Ook zit er meer dan voldoende mysterie en spanning in, waardoor de lezer steeds aangespoord wordt om verder te lezen. Het is een thema dat veel kinderen zal prikkelen en tot lezen aanzetten. De mooie cover spreekt daarbij ook tot de verbeelding.

Meer recensies van Severine