Kan dat wat ze uit elkaar dreef, hen ook weer samenbrengen?

sheila_hjv_inbooks 16 augustus 2020
Met tegenzin heeft Olivia toegestemd om mee te werken aan een documentaire. Daarvoor moet ze terug naar Long Acre, de plek waar het allemaal is gebeurd. De schietpartij die ze heeft overleefd, maar die haar ook voor altijd heeft getekend. Ze weet dat ze de andere overlevenden zal ontmoeten. Ze was echter niet voldoende voorbereid op de ontmoeting met haar jeugdliefde Finn.

“Ze sloot haar ogen, dwong zichzelf om niet in te storten. Ze wilde niet huilen. Ze wilde niet voelen alsof ze kon huilen. Ze wist niet wat ze voelde. Er waren te veel opties om uit te kiezen, en dat zorgde ervoor dat het moeilijk was om adem te halen.” Roni Loren

Toen de gala-avond in een nachtmerrie veranderde, liet Finn haar achter terwijl ze doodsangsten uitstond. Maar hij was ook bang en hij voelt zich nog steeds schuldig. Nu hij haar weer ziet komt alles terug. Olivia wekt nog steeds dezelfde gevoelens bij hem op als vroeger. Het zou alleen heel egoïstisch van hem zijn, om nu een relatie met haar te beginnen.

De herbeleving van een nog niet verwerkt trauma uit het verleden, blaast nieuw leven in oude vriendschappen. Maar kan het ook een oude liefde laten herleven?

Long Acre 1 - Zij die ontkomen is het eerste boek uit de vierdelige Long Acre serie, waarvan vanaf juli 2020 elke maand een deel verschijnt. En als dit eerste deel ook een belofte voor de rest van de serie is, dan is deze zeker de moeite waard.

Als basis heeft Roni Loren gekozen voor een traumatische gebeurtenis die de personages met elkaar verbindt. Niet direct een uitgangspunt voor een romantisch verhaal zou je denken, maar toch is dat wel het geval.

De gebeurtenis uit hun jeugd, zorgt niet alleen voor een aangrijpende verhaallijn. Het zorgt ook voor personages die iets met zich meedragen dat hen zowel kwetsbaar als krachtig maakt. Personages die al snel in jouw hart zullen kruipen en er voor zorgen dat je zoveel mogelijk van ze wil weten.

De romantiek die opbloeit is verleidelijk en de liefdesscènes hebben een erotische lading. Alhoewel Finn en Olivia stoere afspraken met elkaar maken, voel je als lezer dat dat toch voor problemen zal zorgen. Dit geeft extra intensiteit aan hun liefde en liet mij in ieder geval hopen op een goed compromis.

Long Acre 1 - Zij die ontkomen van Roni Loren is misschien geen typisch liefdesverhaal, maar wel één om van te houden. Tenminste, als je net als ik houdt van een romantisch verhaal dat om meer dan alleen de romance draait. Eentje die je laat lachen, huilen en niet te vergeten, zwijmelen. Ik geef dit eerste deel van de Long Acre serie 4.5 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks