Van het ene been op het andere.

Sijbout 22 maart 2024
De Engelse uitwisselstudente Tanya komt een jaar lang bij het gezin van Natalie en Matt wonen. Dan begint het, Zonder dat je er erg in hebt, verandert het leven van het gezin in een hel.
Hoe is het mogelijk dat iemand op een zeer doortrapte manier zich kan in-nestellen in het gezin. Ook al gaat zij zich steeds onbeschaamder gedragen, Natalie echter, gaat steeds meer van haar houden.
Dit mede doordat Tanya de gedaante van haar twee jaar eerder overleden dochter, Anabel ,overneemt. Ze lijkt zelfs op Anabel!
Dochter Paige vertrouwt het allemaal niet en gaat over tot actie, samen met haar broertje Will.
Langzamerhand krijg je inzicht in de geschiedenis waarbij je wel steeds weer in verwarring komt, en een schokkende geschiedenis leert kennen. Van het ene been op het andere been. Het verhaal wordt steeds vanuit twee personen weergegeven, Natalie en Paige.
Wat is waar en wat is leugen. Wie was/is wie?
Uiteindelijk is de uitkomst, uitermate spannend en zeer verrassend.

Voor een debuut verhaal is het geslaagd. Ze pelt het verhaal af als een ui. De karakters zijn goed geplaatst.
Alleen worden het laatste stukje een ietwat ongeloofwaardig.
Al met al, als je de laatste bladzijden vergeeft, een “page turner”.

Uitgever "De Fontein" bedankt voor het boek. Ik heb in mijn hoofd weer een mooi verhaal beleefd.

Meer recensies van Sijbout