Je bent in Frankrijk!

Sijbout 27 mei 2020
Vaak had ik Ilja Gort op TV gezien met zijn programma over wijn. Niet had ik verwacht dat hij een boek zou schrijven dat zo pakkend en humoristisch is. Vanaf het begin word je in het verhaal gezogen. Het doet een beetje denken aan “Ik vertrek” of de TV serie “Hollands Hoop”. De hoofdpersoon heeft genoeg van de dagelijkse sleur in NL en besluit een Frans wijngoed te kopen en huis en haard, en dochters, achter te laten. “Inburgeren” in de Franse gemeenschap is moeilijk maar lukt uiteindelijk toch. De wijn is niet te drinken dus besluit hij aanpassing aan de wijn aan te brengen zodat het een superwijn wordt die voor hoge inkomsten zou kunnen zorgen. Dit echter, geeft het verhaal een twist die niet te verwachten was.
De uitkomst is, na een spannend laatste deel (waarin de humor toch bewaard wordt) verrassend en leuk. Normaliter zou ik dit boek nooit gekocht hebben maar, toen ik er aan begon kon ik niet meer stoppen. Ik zie nu al uit naar andere boeken van Ilja Gort.

Meer recensies van Sijbout