Feelgood zoals het hoort te zijn!

Dejufleest 10 juli 2024
Esmeralda is eigenares van een winkeltje met edelstenen. Wanneer Mark, een vroegere jeugdliefde, opeens in haar winkel staat, merkt ze op dat hij nog steeds iets bijzonders met haar doet. Ook Mark krijgt een speciaal gevoel bij het zien van Esmeralda. Toch besluit ze om niets met hem te beginnen.. Hij blijkt een vrouwenverslinder te zijn en ze heeft al genoeg aan haar hoofd. Esmeralda blijkt geboren te zijn met hartproblemen. Een nieuwe operatie staat voor de deur… Maar lukt het om de chemie tussen Esmeralda en Mark te negeren?

Wauw. Feelgood zoals het hoort te zijn. Thema’s zoals vriendschap, liefde, familie en gezondheid komen aan bod. Misschien is er hier en daar een tikkeltje voorspelbaarheid maar ook dat hoort bij een goed feelgood boek. Schrijfster Marieke heeft een heel vlotte schrijfstijl waardoor ik snel door het verhaal heen was. We lezen het verhaal vanuit verschillende perspectieven. Vooral Mark en Esmeralda komen aan bod. Later in het verhaal volgen we ook door de ogen van Jasper, de broer van Esmeralda. Het verhaal is gebaseerd op enkele waargebeurde gezondheidsproblemen van de schrijfster. Dat maakt het verhaal nog mooier dan het al is. Ik heb genoten!

Instagram ♥ dejuf.leest

Meer recensies van Dejufleest