Sarah is vrijgezel en viert Kerst dit jaar alleen. Of ja… niet helemaal alleen. Ze heeft haar kat Boris als gezelschap.

Maar dan ziet ze ’s avonds dat de buurman haar van buitenaf in de gaten houdt. Sarah heeft het niet zo op haar vreemde buurman Frank. Op een dag klopt hij dreigend bij haar op de deur. Ze maakt een keuze waar ze snel spijt van zal krijgen.

Dit verhaal viel mij als eerste op door de mooie kaft. Je ziet een taart bij iemand voor de deur staan tijdens Kerst. Aangezien ik al meer verhalen van Nathalie Pagie heb gelezen, was ik ook weer benieuwd naar dit korte verhaal.

Je maakt kennis met Sarah, een vrijgezelle vrouw die haar buurman maar een beetje vreemd vindt. Doordat het zo’n kort verhaal is kan ik niet teveel verraden. Maar het gaat er hoofdzakelijk om dat iets helemaal uit de hand loopt tussen de buurman en Sarah. Heel spannend wordt het niet en het tempo is enorm hoog. Toch was dit leuk genoeg voor tussendoor.

Nathalie Pagie heeft een hele vlotte schrijfstijl. Ook dit verhaal las erg prettig.

Reacties op: Kort verhaal