Niet geloofwaardig

_Ske_ 01 januari 2020
Een kort verhaal over een groot onderwerp. Het boek geeft een inkijk in de levens van drie vrouwen die zich alledrie in een ongezonde relatie bevinden.
Het eerste deel van het boek schetst een beeld van de afzonderlijke levens van de vrouwen. In het tweede deel is er bij alledrie de vrouwen een trigger die hen doet besluiten dat zij zo niet langer kunnen leven. Het idee van een anoniem vrouwennetwerk die lotgenoten 'bevrijden' in ruil voor zelf bevrijd te worden wordt geïntroduceerd.
In het derde deel worden plannen uitgevoerd en ontworstelen de dames zich aan het juk van onderdrukking, mishandeling en machtsmisbruik.

De stijl van schrijven is kenmerkend voor Camilla Låckberg, het verhaal leest gemakkelijk door het gebruik van korte hoofdstukken. Ieder hoofdstuk is geschreven vanuit het perspectief van een van de vrouwen. Al snel voelt de lezer empathie voor de hoofdpersonen.

Dit boek heb ik met plezier gelezen, vandaar de score van drie sterren. Maar het verhaal zelf, hangt wat mij betreft te veel met losse eindjes aan elkaar. Het is erg onwerkelijk dat deze gebeurtenissen allemaal zo zouden plaatsvinden. Het uitgangspunt van zo'n bevrijdingsfront had zich prima geleend voor een dikker boek met betere uitgewerkte verhaallijnen zoals ik van Camilla Låckberg gewend ben. Dan zou het verhaal voor mij geloofwaardiger geweest zijn.

Meer recensies van _Ske_