Nicci French is back en hoe!

Ssst ik lees de nieuwe Nicci French!

Nancy North en haar vriend Felix zijn net in een goedkoper appartement in West-Londen getrokken, dat Felix heeft gevonden terwijl zij ziek was. Ze heeft een psychose gehad, maar nu is ze er weer bovenop. Ook al is de woning wat vervallen en ligt die aan de verkeerde kant van de stad voor Nancy, de verhuizing betekent een nieuwe start.

Toch heeft Nancy al vanaf de eerste dag geen goed gevoel over de plek en over enkele andere bewoners van het pand, en ze merkt dat dat een weerslag op haar stemming heeft. Wanneer haar buurvrouw Kira dood wordt aangetroffen denkt iedereen aan zelfmoord. Maar Nancy heeft haar nog kort voor haar dood gezien en is ervan overtuigd dat er kwade opzet is.

Niemand gelooft haar. Alleen rechercheur Maud O’Connor staat haar te woord...

Wat een goocheltruc met de geest is dit boek. Je wordt steeds heen en weer geschud tussen waanvoorstellingen en de realiteit, wat is er nu écht gaande en wat wordt er je op de mouw gespeld? Ik verslond dit boek meteen na het eerste deel en ben helemaal fan van Maud O'Connor. Na Frieda Klein was ik bang voor een soortgelijk personage maar Maud is scherp, fris en modern !

Het enige puntje is dat ze weer de covers hebben veranderd. De zwarte covers met de kleurrijke bloemen vond ik geweldig in het oog springen maar nu dus weer een nieuwe look. Helaas staat dat dan minder mooi in de kast als je het ene boek al bezit maar het reuzenrad is ook wel geweldig leuk.

Nicci French is back en hoe !

Meer recensies van ssst_just_one_more_chapter