10 november 2013
‘Waverly’ is een goeie politieroman dat vlot is geschreven en dan ook zo leest. Het is het tweede boek van een vermoedelijk drieluik, maar geen paniek. Wie net als ik ‘Vrouwen van Corvallis’ niet las, krijgt genoeg informatie mee over de hoofdrolspeler Tim Sackley om te kunnen volgen.

Het is zeer ontspannend lezen, maar ik mis toch een aantal dingen. Zo had ik graag meer gelezen vanuit het standpunt van de dader en had het moorden op zich (zeker die van de regeringsambtenaar en zijn vriendin) wat uitgebreider omschreven kunnen worden. Dit zou het boek in mijn opinie wat spannender maken en naar een hoger niveau brengen. Hier en daar zijn er daarnaast ook enkele ‘vreemd’ aanvoelende zinstructuren waar ik over struikelde in het begin. Ondanks deze minpuntjes, maar ook mede door het gebruik van korte zinnen en de schrijfstijl van Christine Bols leest het toch vlot en zit je vlug midden in het boek. Op het einde krijg je dan nog een onverwachte klapper. Die plotwending had ik echt niet zien aankomen!

Mijn conclusie : een goed boek, die je een aantal uren ontspannend leesplezier oplevert. Christine kan zeker goed schrijven en heeft goeie plotideeën. Hier en daar kan er echter nog wat aan gesleuteld worden. Ik geeft het boek daarom 3 sterren en een belofte dat ik het vorige en volgende boeken zeker ga lezen en opvolgen.

Meer recensies van