Anders dan de korte inhoud doet vermoeden

sven (JustBooks) 14 december 2019
On my way home werd geschreven door Christoffel Hendrickx. Hij schreef dit boek terwijl hij zelf aan het rondreizen was in Australië en Nieuw Zeeland .

Het boek wordt gestart met wat enkel maar omschreven kan worden als een ode aan de vriendschap. Het is een redelijk lange inleiding vooraleer het verhaal echt start.

In het verhaal volgen we eigenlijk 2mensen, Marina en Tiger. Marina heeft genoeg van het jachtige leven en is op zoek naar verandering en Tiger is een echte vagebond die door het leven wandelt. Ze komen elkaar op verschillende tijdstippen tegen en Marina schrijft met de gedachten van Tiger een boek en probeert haar gevoelens ten opzichte van Tiger weer te geven .

Het boek is onderverdeeld in hoofdstukken die in plaats van een nummer een titel krijgen. De linker pagina krijgt ook altijd een quote opgedrukt.
Every new beginning comes from some other beginnings end.

De manier van schrijven komt zeer filosofisch over, ietwat dromerig laat ons zeggen. Elk aspect van het leven word onder de loep genomen . Zodanig zelfs dat de personages ondergeschikt worden aan de reflecties aan het leven. Zo word het soms ook moeilijk om mee te blijven of het nu Tiger of Marina is die aan het woord is.

Marina en Tiger groeien tijdens het verhaal qua karakter. Ze zijn zeer goed neergezet. Waar Marina haar complexe gevoelens over haar werk en Tiger probeert te vertellen , heeft Tiger meer werk aan de zoektocht naar wat juist of slecht is in het leven.
Met dit boek leer je eigenlijk als lezer ook even stil te staan bij je eigen leven. Het leert je dat het anders kan als je je ervoor openstelt.

Meer recensies van sven (JustBooks)