Geen gewoon avontuurtje

TanjaT 15 april 2024
Vivian heeft besloten op om reis te gaan. Dat lijkt niet bijzonder, maar voor haar als huismus toch wel. Ze heeft net haar beste maatje verloren (meneer Snorhaar) en aan haar vriendinnen heeft ze helaas niets rondom haar verdriet.
Ze heeft een ticket naar Amerika gekocht en gaat daar een rondreis maken. Maar eigenlijk vindt ze het – eenmaal daar – toch een te groot avontuur en wil ze na een week weer naar huis. Dan ontmoet ze Frank, een Nederlander. Hij lijkt een grote avonturier en dat trekt haar eigenlijk wel aan, ze doet zich voor alsof ze ook veel gereisd heeft en avonturen beleefd heeft. En dan blijkt opeens dat je in een benevelde bui ook nog aangeboden hebt om hem een lift te geven…
Oh jee, en ze beseft dat ze ook nog gevoelens voor hen begint te krijgen. Maar dan dat telefoontje aan hem van Nadine….. en dan zegt hij ook nog dat hij haar mist. Oh hoe moet dat aflopen?

Ik had van Cynthia al een kort verhaal gelezen (uit een bundel), maar ook nu heb ik weer genoten van een heel leuk tussendoortje. Ik zie het helemaal voor me omdat ik ook vanuit het niets (ooit 1x naar Londen gevlogen) opeens voor bijna 6 weken naar Australië ging. Kan men haar gevoelens zo voorstellen. Ben je daar opeens met weinig bekends om je heen….. en zou je het liefst terug op je eigen bank zijn met dat leuke boek, maar ook lokt het avontuur best een beetje. Het verhaal is vlot geschreven, het leest makkelijk weg. Het is een fijn verhaal om even er tussenuit te vliegen en een leuke reis in Amerika te beleven.

Meer recensies van TanjaT