Wat als jij en ik

TanjaT 22 april 2024
Maeve (22 jaar) is al jaren gek op Marcus. Hij is haar broer. Niet echt, ze hebben een andere vader en andere moeder, maar hij woonde wel bij hun in huis toen haar vader en zijn moeder een relatie kregen. Hij is dan ook 10 jaar ouder dan zij is.

Marcus heeft Maeve altijd als zijn kleine zusje gezien, maar als er een feest voor haar is georganiseerd voor haar verjaardag, is hij plotseling toch erg onder de indruk van haar.

Maeve heeft duidelijk teveel op na haar feestje en besluit om met Marcus mee naar zijn huis te gaan om haar vader nog niet onder ogen te hoeven komen. Maar na die nacht (inclusief impulsieve misstap) blijft ze met gebroken hart achter. Hij lijkt haar liefde niet te beantwoorden

Marcus heeft nog veel bagage bij zich. Hoe kan hij vanaf komen, hoe kan hij het loslaten en het achter zich houden? Want daarna kan hij zich pas gaan richten op een toekomst!
Hoe zal hun vader gaan reageren? Kan zij haar net opgezette praktijk wel blijven houden? Kan de hond wel mee? Welke geheimen zijn er nog verborgen in Marcus? Zouden ze ooit nog gewoon tegen elkaar kunnen doen?

Emma Anna heeft met dit boek weer een ongelooflijk goed boek neergezet. Het leest makkelijk weg ondanks dat het uit 2 oogpunten geschreven is. Want zowel vanuit Maeve als Marcus kun je het verhaal volgen. Je voelt de spanning die in Marcus zit, je voelt de angst bij Maeve en je voelt ook hun geluk als zaken wel goed lopen. He is een emotioneel verhaal waarbij ze vaak vallen, maar ook weer opstaan. En toch daarna weer door
kunnen om verder te gaan met hun leven. Ze staan voor keuzes die ze zelf niet verwacht hadden, maar wel keuzes die ze moeten maken om er samen uit te komen.

Meer recensies van TanjaT