Als ik je weer zie......

TanjaT 21 april 2024
Als ik je weer zie van Gillian King gaat over Lily en en Seb.

Lily gaat een tijdje op het dochtertje van haar beste vriendin Sara passen. Ze wonen naast elkaar en Lily zal dan ook die tijd even in het huis van Sara wonen zodat het zo makkelijk mogelijk gaat. Totdat Lily tot de ontdekking komt dat Sara ook haar broer Seb gevraagd heeft om te helpen. En Seb is nog wel Lily’s ex! Hij is dus wel de laatste die ze wil zien tijdens het oppassen.

Ook Seb heeft van zijn kant uit besloten om in het huis van Sara te gaan wonen om de situatie wat makkelijker te maken. Hij denkt er niet over om met Lily samen te gaan werken, dus Lily moet het oppassen maar opgeven, hij doet het wel. Nou mooi niet dus! Want Sara heeft het haar zelf gevraagd!

Maar in het verleden zijn er zeer vervelende dingen gebeurd. Die spelen heel erg mee tussen Seb, Lily en hun families. Gaat dit nu wel goed komen?

Gillian King heeft weer een ijzersterke realgood neergezet. Wat een verhaal met allerlei emoties die erin voorkomen. Zware thema’s die niet zwaar voelen door de manier waarop Gillian het in het verhaal verwerkt. Het is een verhaal waarbij je voelt wat er speelt, je eigenlijk wil stoppen omdat je wil weten wat er vroeger toch gebeurd is tussen die beide families. Eerst is er vriendschap tussen de twee families en zo zijn ze uit elkaar.

Door flashbacks lees je in de loop van het verhaal wat er speelde en komt er duidelijkheid in het heden.
Een heel mooi verhaal, de spanning werd goed opgebouwd en het boek was zeker weer te snel uit!

Meer recensies van TanjaT