geweldig boek

tess-scheele 06 september 2019
Wat een geweldig boek. Ik heb hem in een ruk uitgelezen. Het boek heeft mij twee lessen geleerd:
1) Wat kunnen wij mensen toch ontzettend snel bevooroordeeld raken over bekende personen, die wij denken te kennen. Memphis moest zich zo vaak verdedigen om iets dat echt niet ging om zijn spel. 'Hoe kon iemand die topvoetballer is nu muziek ernaast maken?' Vragen we ons dat ook af bij een muzikant die in zijn vrije tijd een potje voetbal speelt? Ik denk het niet.
2) Wat je ook in je verleden hebt meegemaakt en hoe heftig dat ook is, je kunt altijd de ommekeer maken, je bent nooit helemaal verloren. Jij hebt de touwtjes van jouw leven in handen (natuurlijk zijn sommige gebeurtenissen onvoorspelbaar) en het is nooit te laat om aan deze touwtjes te trekken.
Kortom: een inspirerende boek dat ik aan jong en oud wil aanraden.

Meer recensies van tess-scheele