Dit onderwerp moet besproken worden

tess-scheele 26 januari 2021
Ik was nieuwsgierig geworden naar dit boek, nadat ik het boek Druks van deze schrijver had gelezen.

In het boek vertelt Francien hoe zij slachtoffer werd van sexting. Een jongen maakt een foto die Francien van haar borsten naar hem stuurde wereldkundig. De hele school weet van de foto en hij wordt zelfs uitgeprint op meerdere plekken op school opgehangen. In het boek lees je welke gevolgen dit voor Francien en haar omgeving had. Op latere leeftijd werkt Francien mee aan meerdere campagnes/mediamomenten om sexting onder de aandacht te brengen. Francien schrijft over hoe zij dit ervaart en welke reacties daarop komen.

Het duurt lang voordat het boek tot de kern komt. We zijn al bijna op de helft van het boek als het voorval plaats vindt. Dit had ik anders verwacht, maar wellicht komt dat ook omdat het een 'Young Adult' boek is, dan past de schrijfstijl en de verhaalvorm weer beter.

Meer recensies van tess-scheele