Interessant en zet aan tot nadenken

tess-scheele 30 januari 2021
De verdwijning van Anne Faber hield heel Nederland in zijn greep. Journalist Yelle Tieleman heeft deze zaak gevolgd vanaf het moment dat Anne gevonden werd. Voor het boek kijk hij vooral naar het rechtssysteem. Hoe kon het dat Michael P met zijn geschiedenis , drugsgebruik en gedrag vrijheid kreeg en daardoor deze gruwelijke daad kon plegen. Yelle heeft daarvoor gesproken met medewerkers van inrichtingen en andere betrokkenen. Ook sprak hij met (jeugd)vrienden van Michael en deed uitgebreid verslag van de rechtszaken. Dit boek heeft een totaal andere invalshoek dan het boek dat de oom van Anne heeft geschreven, maar is zeker niet minder interessant. Het antwoord op de vraag: hoe kon dit gebeuren? is duidelijk, de nieuwe vraag is nu: hoe gaan we dit in de toekomst voorkomen?

Meer recensies van tess-scheele