Heftig en liefdevol

tess-scheele 17 januari 2021
Marianne schrijft in dit boek over haar zoon Bryan. Hij blijkt vanaf zijn geboorte ernstig ziek en wordt alleen maar zieker. Marianne schrijft over de ups en downs in het leven van Bryan en de rest van het gezin. In het boek is vooral de enorme liefde van zijn ouders voor Bryan te lezen. Ze vechten als leeuwen om Bryan, ondanks zijn beperkingen, zoveel mogelijk te laten leven. Ik denk dat Bryan in geen beter nest terecht had kunnen komen.

Ik vind het erg knap dat Marianne haar heftige verhaal zo heeft kunnen opschrijven. Wat ik vooral bijzonder vond is de manier waarop Marianne alles aanvoelde: het feit dat de gezondheid van Bryan niet goed was en zijn sterfdatum. Ik heb het boek in een dag uitgeluisterd (is dat een woord?) en het laat mij niet los.

Meer recensies van tess-scheele