Bijzonder boek

tess-scheele 07 oktober 2020
Een bijzonder boek over een dochter (Hille) met anorexia die met haar vader over en weer mailt over haar ziekte en haar strijd. Door de mails krijg je een beeld wat de ziekte voor Hille betekent, maar ook wat de gevolgen voor haar familie zijn. De onmacht bij haar vader bijvoorbeeld. Hoewel het boek over een heftig onderwerp gaat, leest het niet heel zwaar. Dit boek is een aanrader voor iedereen die meer over anorexia en de gevolgen voor het hele gezin wil weten.

Wat mij ook is bijgebleven uit het boek is dat (grote) tegenslagen er soms niet helemaal voor niets zijn. Door de anorexia is er een bij Hille een aangeboren hartafwijking ontdekt. Als deze niet ontdekt was, was Hille wellicht maar 40 geworden, daarnaast kan Hille nu bepaalde klachten plaatsen.

Meer recensies van tess-scheele