De erfenis

tessa97 23 november 2021
De Erfenis is zo'n boek dat ik waarschijnlijk niet zo snel had opgepakt, was het niet voor de hele hype op Instagram eromheen geweest. Maar ik kan direct zeggen: de hype is het helemaal waard!

Ten eerste complimenten voor de prachtige vormgeving van het boek. Het is een hardcover en zodra je de cover openslaat, zie je de prachtige familiestamboom van de familie Hawthorne. Beide schutbladen bevatten deze stamboom. De cover intrigeert ook, sprak mij enorm aan.

En dan het verhaal. Tjonge, wat kan ik daar nou over zeggen! Geweldig, intrigerend, spannend, mysterieus, verslavend. Het is zo'n ontzettend goed geschreven boek. Avery is een fijn personage om over te lezen. In het begin had ik direct al door dat Avery een doorzetter is, veel humor bevat, maar ook een lastig leven leidt met haar zus. Avery is zo beschreven dat iedereen wel iets in haar zou kunnen herkennen. Er zijn vele personages in dit boek, maar via Avery's perspectief leer je de rest ook goed kennen. Sommige personages blijven lang op de achtergrond, maar dit is allemaal nodig voor de ontwikkeling en het mysterie van het verhaal.

Toen ik in het verhaal dook, wist ik dat het zou gaan over een miljardenerfenis, over Avery die in het huis moet gaan wonen en over de familie Hawthorne. Maar waar ik helemaal niet meer bij stil had gestaan, waren alle raadsels en puzzels die voorkomen in het verhaal. Eigenlijk ben je samen met Avery en de vier knappe kleinzoons de grote hamvraag aan het ontrafelen: Waarom is Avery uitgekozen als de erfgename?

De vlotte schrijfstijl zorgt voor een fijne spanningsopbouw. En juist omdat er tijdens het leven een enorm groot vraagteken blijft, moest ik wel blijven doorlezen. Ik moest en zou weten hoe het verhaal zou aflopen. Ben ik tevreden over het einde? Néé!! Het eindigt namelijk met een dikke plottwist en ik sloeg het boek ontevreden dicht. Ontevreden, omdat ik deel twee niet in huis heb, en nu niet weet hoe het verder gaat!

Dit boek is een echte mustread voor mensen die houden van Young Adults, houden van mysterieuze verhalen, raadsels en puzzels. Het bevat ook hier en daar een vleugje romantiek en gaat natuurlijk ook over familie en vriendschappen. Gewoon een ontzettend goed geschreven boek!

Meer recensies van tessa97