Val niet in de vulkaan!

tessa97 01 maart 2024
Bam! Ik lees is weer met een nieuw boek gekomen en ditmaal gaat het over vulkanen. Val niet in de vulkaan! staat op de boekenlijst voor de middenbouw van de Boekenbingo. De Bam! Ik lees boeken zijn dunne boeken over onderwerpen die kinderen kunnen aanspreken. Op de achterkant van het boek staat dan ook het volgende:

Als je leest over wat je écht interessant vindt, kun je lezen voordat je het weet. Weetjes over je favoriete onderwerpen heb je nooit genoeg.

Wat is dit weer een leuk informatie boek, over vulkanen dus. En dat in maar 26 pagina's! Het verhaal is leuk opgebouwd met korte stukjes informatie over vulkanen. Er wordt besproken wat lava is, hoe een vulkaan eruit kan zien, wanneer een vulkaan gevaarlijk is en wanneer niet en waarom mensen toch bij een vulkaan blijven wonen ondanks het feit dat hij kan uitbarsten.

Het is een boek dat vanaf 6 jaar zelf te lezen is. Het boek bevat korte zinnen en de informatie wordt in eenvoudige bewoording duidelijk gemaakt. Daarnaast bevat het boek leuke, bijpassend illustraties die de tekst ondersteunen. Zeker een fijn en interessant boek voor kinderen die geïnteresseerd in of nieuwsgierig naar vulkanen zijn!

Meer recensies van tessa97