Prachtige historische roman

Tiany02 13 april 2024
Een prachtig historische roman die zeer vlot las. Interessante Personages, vooral Beatrijs, de hoofdpersoon, dochter van Ridder Jan, een hardvochtig man die enkel dacht aan macht en naam, ook al betekent dit geen faam. Samen met zijn echtgenote Marianne hebben ze 4 zonen en een dochter. Zoon Joris is niet enkel een broer van Beatrijs, maar ook haar kameraad, beiden krijgen het zwaar te verduren in hun jonge leven. Ridder Jan vind Joris een doetje, stuurt hem naar een klooster, voor Joris is dit een ramp…maar het leven op Vrijborgh is eveneens een hel.
Ook Beatrijs krijgt het zwaar te verduren, ze wordt verliefd op een eenvoudige jongen met de naam Walraven, zoon van de stadsbeul, dit zeer tegen de zin van haar ouders, ze willen samen vluchten maar worden betrapt. Uiteindelijk komt ook Beatrijs in een klooster terecht, tegen haar wil, en dit voor jaren. Maar ze blijft niet bij de pakken zitten, ze is een vrouw met een plan en een wil. Veel miserie en ziekte komt er op haar pad, maar ook doorzettingsvermogen. En hoe gaat het ondertussen met haar jongste broer Joris en jeugdliefde Walraven ?
Zeer spannend, interessant en boeiend boek van begin tot eind, één van mijn favorieten.

Meer recensies van Tiany02