Tienke 18 januari 2022
Dit is het tweede boek van dit schrijversduo. Hun eerste boek heb ik met plezier gelezen, dus ik had veel zin in deze opvolger.

Nadat Matt Keating de presidentsverkiezingen heeft verloren woont hij samen met zijn dochter een team van beveiligers. Zoals te verwachten is heeft hij in de periode dat hij president was de nodige vijanden gemaakt, de vraag is alleen hoeveel bondgenoten hij nog heeft als hij ze nodig heeft.
Mel Keating wordt ontvoerd als ze wil gaan hiken met haar vriend. Ze herinnert zich een aantal tips die ze gekregen heeft van de geheime dienst toen ze net in het witte huis kwam wonen, deze tips komen gedurende het verhaal goed van pas.

Het verhaal heeft genoeg spanning, maar voelt af en toe wel een beetje gekunsteld. Er gebeurt heel veel tegelijk en ik vroeg me bij een paar plottwists af of ze nodig waren (maar die zal ik hier niet verklappen). Toch vind ik het een prettig boek, de schrijfstijl van James Patterson die goed leesbaar en spannend is en de gedetailleerde kennis van binnenuit van Bill Clinton vullen elkaar goed aan.
Ik durf dit boek zeker aan te raden.

Meer recensies van Tienke