Tienke 11 april 2022
Het boek minnaar gaat over een vrouw die een veel jongere minnaar heeft en welke invloed dit uiteindelijk heeft op haar gezin. De minnaar in kwestie is een vriend van haar zoon en dat maakt het van groot belang dat het een geheime affaire blijft.

Gedurende het boek lees je dagboekfragmenten, maar na 2 dagboekfragmenten was mij al duidelijk dat dit niet door de hoofdpersoon geschreven is en had ik in de gaten dat er eigenlijk sprake was van een tweede buitenechtelijke relatie.

Verwarrend was ook de rol van de overleden broer van de hoofdpersoon. Hij lijkt de boel vooral op te willen stoken, maar het is niet duidelijk waarom hij zo'n grote rol speelt in het verhaal. Het enige dat uitgelegd wordt is dat zijn zus zich schuldig voelt over zijn dood.

Al met al zijn er verschillende verhaallijnen, ik vond het jammer dat er geen verrassing zat in het samen komen van de verhaallijnen. Ergens had ik zelfs al het idee dat ik het plot van het verhaal al gelezen had (terwijl de rest me niet bekend voorkwam).

Meer recensies van Tienke