Tienke 11 april 2022
Er zijn meerdere verhaallijnen in dit boek: Magda de schrijfster verdiept zich in de vrouwen uit de bijbel. Dit wordt heel gedetailleerd uitgewerkt. Wat mij betreft had dit veel korter gekund omdat ik de meerwaarde voor de rest van het verhaal niet heb begrepen.

Dan heb je Frank en zijn vriendin Cat, die allebei lid zijn van de Pinkstergemeente. Frank wordt, als slangenexpert werkzaam bij Naturalis, dood aangetroffen met een ratelslang opgekruld op zijn borst. Zijn vriendin is spoorloos. Voldoende redenen voor de recherche om een onderzoek in te stellen.

Ondanks dat dit in potentie een hele spannende who dunnit had kunnen zijn, kwam dat voor mij niet echt van de grond. Bij dit verhaal had ik de dader al vrij snel geraden. Al met al vond ik het een boek waar ik moeilijk doorheen kwam, een traag verhaal.

Meer recensies van Tienke