Tienke 28 oktober 2021
Mijn eerste kennismaking met Linda Jansma komt via de leesclub van dit boek. En het is er één om te herhalen.

Slaap zacht speelt met verschillende personages en verschillende verhaallijnen. Het is even wennen in het begin, maar al snel begin je wat patronen te herkennen. Niet in de laatste plaats omdat personages soms samenkomen, maar dan toch anders naar de situatie kijken. Zo heb je een uitgebreide verhaallijn op de IC waarbij 2 hoofdpersonen hun verhaal vertellen over wat ze meemaken.
Wie is goed en wie is fout, wat is de waarheid of is dat een kwestie van perceptie. Thema's die in dit boek mooi naar voren komen.

Ik heb het boek met veel plezier gelezen. Er is ook veel uit te halen waarover gediscussieerd kan worden in de leesclub. Maar daar zal ik niet te veel over vertellen, want dan wordt er al snel gespoilerd.
Voor mij was de indeling in het boek een pluspunt: In grote lijnen is het verhaal per dag en per nacht opgedeeld als hoofdstukken. Maar binnen die hoofdstukken heb je meerdere subhoofdstukken die ingedeeld zijn per hoofdpersoon. Ik vond dit heel plezierig lezen, omdat je door die korte subhoofdstukken steeds verleid werd om verder te lezen.

Een klein minpuntje vond ik het einde dat iets gezocht en gehaast overkwam. Maar dat heeft verder niet mijn mening over het boek beïnvloed.

Meer recensies van Tienke